De fapt, Fioravanti LF1 are o mică legătură cu fenomenul crizei auto: creatorii acestui concept declară că maşina este o propunere pentru un viitor campionat F1 cu maşini mai simplificate. Câtă modestie!
Noua maşină îşi bazează concepţia pe propunerea ca, în 2012, monoposturile din Formula 1 să adopte motorizări turbo de maxim 1,8 litri. Ceea ce înseamnă un design mult mai compact pentru partea motopropulsorului, dar şi noi idei ţinând de aerodinamică – de exemplu, spoilerul frontal al lui LF1 elimină într-un mod inteligent frecările dintre pneuri şi aer, iar fuselajul îngust permite un redesign al părţii posterioare pentru canalizarea cât mai eficientă a curenţilor de aer.
Roţile au doar 18", fiind mai aproape de producţia de serie mare, ceea ce implică şi un sistem de frânare mai puţin sofisticat. Nu lipseşte sistemul KERS, optimizat mai mult pentru un consum redus.
Deocamdată, Fioravanti LF1 a obţinut rezultate aerodinamice excelente… pe calculator, fiind proiectat cu ajutorul unor softuri speciale, CFD (Computer Fluid Dynamic). Monopostul are, de asemenea, dimensiuni foarte compacte: lungime de 4,2 metri, lăţime de 1,82 metri, înălţime de 0,95 metri şi ampatament de 2,8 metri.
Italienii mai au un argument în favoarea coneptului lor: un astfel de monopost, gândit foarte eficient aerodinamic şi implicând costuri de dezvoltare reduse, ar readuce spectacolul în Formula 1, permiţând manevre la limită şi depăşiri fulminante. Deocamdată, tot virtual…